Kundeservice/FAQ/Info

Juridisk oplysninger:

G-run
Skørringe Skovvej 79
4930 Maribo
CVR-nr. 37125415

Bestilling

1. KØB trin-for-trin.
2. Find den ønskede vare.
3. Kom varen i indkøbskurv ved at klikke på symbolet “Læg i kurv”.
4. Derefter kan du fortsætte din søgning, eller se kurv.
Fortryder du indholdet, eller ønsker du at foretage rettelser og fx ændre antallet af varer, så kan rette i boxen med antal. ‘Opdater kurv’, hvis du vil se prisen efter ændringerne.
Herefter går du til kassen. Skærmbilledet hedder “Gå til kassen”.
På næste skærmbillede indtaste du kundeoplysninger,
I rubrik Yderligere information
Indtaster du hvilken model af køretøj du bestille til, da
billeder på hjemmeside kun er vejledende.
Nu vælger du betalingsform og accepterer handelsbetingelserne
Klik Gå videre til. Hvor du bliver viderestillet til betalings side

Betaling

Vi tilbyder betaling med Visa, PayPal og MobilePay.
Vi opkræver et mindre betalings gebyr i forbindelse med transaktioner.

Levering

Tilbehør og reservedele fremsendes som udgangspunkt med GLS til nærmeste pakkeshop.
Leveringstiden for varen er typisk inden for fem hverdage efter afgivet bestilling. Er en vare i restordre oplyses køber inden for 24 timer, og kan frit annullere sin bestilling.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler online hos os.
Fortyrdelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelelsen skal gives ved kundeservice@g-run.dk I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Retunering

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 5 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
G-run
Skørringe Skovvej 79
4930 Maribo
Vi har ingen personlig kontakt på adresse uden forudgående aftale
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.
Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage dog ikke fragtomkostninger og betalingsgebyr. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig dog ikke fragtomkostninger og betalingsgebyr, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget vare retur. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage.

Varen sendes til
G-run
Skørringe Skovvej 79
4930 Maribo
Vi har ingen personlig kontakt på adresse uden forudgående aftale
Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Forbehold

Alle priserne er dagspriser Ink. 25%moms og kun gældende på bestillings dagen.
Der kan forekomme prisændringer.
Der tages forbehold for lager fejl og udsolgte vare.
Vi forbeholder os retten til at annullere en ordre.
Billeder på hjemmeside er kun vejledende.
Der tages forbehold for taste fejl her på hjemmesiden.

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.
Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos G-run og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.
Oplysninger afgivet til www.g-run.dk eller pr. mail videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.
Vi forbeholder os ret til at bruge din eventuelle anmeldelse eller omtale af os fra fx Facebook eller TrustPilot på vores egen hjemmeside.
Som registreret hos g-run, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: kundeservice@g-run.dk.

klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til kundeservice pr. telefon eller mail. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt